Polarno dvigalo ima dvižno zmogljivost 390 ton. Premer ima 41,5 metra, teža celotne konstrukcije pa je približno 500 ton.
Imel bo ključno vlogo v celotnem življenjskem ciklu enote 1 v novi jedrski elektrarni – sprva bo sodeloval pri dvigovanju in premikanju med sestavljanjem jedrskega reaktorja, nato pa v prihodnjih letih pri menjavi goriva in pregledovanju reaktorja, ter dostavi jedrskega goriva do naprave za menjavo goriva.
Sergei Butskikh, prvi namestnik generalnega direktorja Akkuyu Nuclear JSC, je dejal: "Dvigalo je zapletena tehnološka inženirska struktura, sestavljena iz več komponent - mostu, servisnega vozička, krmilne kabine z zaslonom na dotik in posebnih krmilnih omar, ki so nameščeni v ločenem prostoru zunaj zapečatenega območja reaktorskega prostora. Rad bi poudaril, da je varnost naša prednostna naloga."
Medtem je TVEL-ov Centralni inštitut za načrtovanje in tehnologijo (CPTI) sporočil, da je dobavil prvo komponento za potresno odporno napravo za polnjenje goriva v enoti 1, ki je zasnovan za polnjenje jedrskega goriva v sredico reaktorja in zamenjavo uporabljenega jedrskega goriva s svežim.
Prvi poslani element je bil tir, za katerega so sporočili iz TVEL-a, da je dolg 26 metrov, širok 8 metrov in zasnovan tako, da izključuje nenadzorovane premike opreme med potresnimi udarci, izpadi elektrike in drugimi izrednimi razmerami. Strojna oprema je eden najkompleksnejših sistemov v kompleksu jedrskega otoka te jedrske elektrarne. Združuje mehanske, dvižne, električne naprave, krmilni sistem in mora imeti visoko natančnost za opravljanje dela z gorivnimi sklopi v jedrskem reaktorju. Dovoljena napaka stroja pri doseganju pravilne lokacije je 2 milimetra, naklon tira pa ne sme presegati 0,15 milimetra na dolžinski meter.
Mikhail Tarasov, generalni direktor CPTI, je dejal: "Glede na posebnosti gradbišča jedrske elektrarne Akkuyu se je izkazalo, da je projekt edinstven. Uspešno napredujemo v smeri dobave celotnega sklopa opreme za prvi blok, ki je načrtovan do konca leta 2023. " Njihova pogodba vključuje dobavo enake opreme za vse štiri agregate. Podjetje pa ima tudi pogodbo za dobavo takšnih naprav za menjavo goriva za štiri enote jedrske elektrarne El Dabaa v Egiptu.
Elektrarna Akkuyu v južni provinci Mersin je prva jedrska elektrarna v Turčiji. Rosatom gradi štiri reaktorje VVER-1200 po tako imenovanem modelu BOO (build-own-operate). Gradnja prvega bloka se je začela leta 2018, prvi zagon pa je planiran v letu 2024. Pričakuje se, da bo jedrska elektrarna z zmogljivostjo 4800 MWe zadostila približno 10 % potreb Turčije po električni energiji. Pri tem je potrebno omeniti cilj, da bodo vse štiri enote začelo z obratovanjem do konca leta 2028.
Vir: WNN