Direktor projekta Alain Morvan je sporočil, da so nalaganje goriva izvedli s pomočjo ekipe iz EDF in sodelovanja podjetij Framatome ter Reel. Skupno je bilo naloženih 241 gorivnih sklopov, od katerih vsak meri približno pet metrov v višino in tehta skoraj 800 kilogramov.
Nalaganje goriva je prvi korak v postopku zagona reaktorja, ki je trenutno največji v francoski jedrski floti. Zdaj bodo sledili nadaljnji operativni testi, med katerimi se bo postopoma povečevala moč reaktorja, dokler elektrarna ne bo poleti dosegla povezave z omrežjem pri 25 % moči. V tej fazi je bilo preverjenih in pripravljenih več kot 150.000 kosov opreme, testiranih pa je bilo tudi več kot 58.000 operativnih kriterijev, kar priča o obsežnosti in zapletenosti projekta.
Flamanville-3 je sprva začel svojo gradnjo leta 2007, vendar je projekt naletel na več zamud in prekoračitev stroškov. Prvotno je bila enota predvidena za zaključek leta 2012, vendar je zdaj že 12 let v zamudi, medtem ko so stroški narasli z začetnih 3,3 milijarde evrov na več kot 13,2 milijarde evrov. Zamude in dodatni stroški so bili večinoma posledica tega, da so bili nekateri deli gradnje izvedeni, še preden je bila končana celotna zasnova reaktorja, kar je povzročilo dodatna gradbena dela in rekonstrukcije.
Francoski jedrski regulator ASN bo nadaljeval nadzor nad varnostnimi sistemi Flamanville-3 v predkritični fazi, preden bo dovoljen začetek jedrske verižne reakcije. Regulator bo moral odobriti tudi postopno povečanje moči reaktorja do 25 % in nato na 80 % zmogljivosti.
Flamanville-3 je prva enota tipa EPR v Franciji, poleg dveh obratovalnih enot na Kitajskem (jedrska elektrarna Taishan) in enote v Olkiluotu na Finskem. Dodatno sta v Združenem kraljestvu v gradnji dve enoti EPR pri Hinkley Point C, ki pa se prav tako soočata z zamudami in prekoračitvami stroškov.
[VIR: Nucnet]